Saturday 3 August 2013

Iftar with my classmate 6Aspiration and 6Brilliant 2009^^

Assalamualaikum..
hai.


malam nie agak lewat saya menulis dalam belog. bialah, rasenya dah tak sabar nak update entry yang nie. hahahaha. mesti korang dah bosan kan baca daripada belog ni kan? yela, semalam dah updated, hari ni pun updated jugakkk ?? bukan apa awak-awk, hari nie special sikit. entry ni gempak sikit daripada entry yang lepas-lepas. hehehe. jangan bosan-bosan ye ? harap-harap entry nie tak membosankanlah. susah jugak nak buat orang ketawe ni......

okok, hari ini kawan-kawan sekolah rendah saya adakan reniuon bersama dannnn oleh kerana sekarang bulan ramadan, so kami decided untuk berbuka bersama-sama. ohyeahhh ! memang gempak sangat sebab setelah sekian lamanya kitaorang tak berjumpa, dan petang tadi, alhamdullilah dengan izin Allah SWT, kami, bekas sekolah kebangsaan gelugor pun berjumpa lah tadi. memang cungs !

      flashback ..,,,,,,

pukul 6.50 petang and masa tu saya pergi ke restoran abang amir dengan motor. ok, actuallly, kitaorang berbuka di seafood telanai, restoran itu kepunyaan abang amir. so, alang-alang ade adik dia sekali, mesti murah kan makanan tadi? hahaha, ntahlah, saya tak sempat nak tanya berapa semua sekali sebab terlalu sibuk bercakap dengan kaum hawa. lama sangat dahhh tak berjumpa and kalau sekali jumpa tu, memang bercakap tak ingat dunia lah !

mase tu, saya pergi bukan keseorangan, saya pergi dengan kawan saya yang bernama nur shafika solah . mase sampai dekat sana, saya dengan akak ( akak itu panggilan untuk shafika soleh sebab sudah daripada saya darjah 1 saya panggil dia dengan panggilan akak ) rase cuak gile tahap gaban sebab ingat kawan-kawan tak sampai lagi. ingatkan kitaorang je yang baru sampai, padahal selepas saya park motor saya then pusing belakang .......... OMG !!! ramainya kawan-kawan perempuan bekas skg ( Sekolah Kebangsaan Gelugor ) ... kawan-kawan lelaki je tak kelihatan lagi....
saya pandang muka akak, akak pandang muka saya dannnnnn... tengok dari tapak kaki hingga ke kepala masing-masing.
orang lain pakat pakai baju kurung ke apa nie??? erkkkk, tengok diri saya, lepastu tengok diri akak pulak.. ohmaigod, saya pakai baju kemeja warna hitam dannn seluar JEANs !!!!! hurghh !! nasib akak sama jugak seperti saya.. then .. akak tarik tangan saya supaya jangan join dekat kawan-kawan yang lain lagiii.. saya buat muka pelik tapi saya tahuu sebab apa dia tarik tangan sayaaa....

...........masing-masing duk berbisik :

me : bakpe kak, bakpe mu tarik tangan aku ?

akak : weh, orang lain pakat pakai baju kurung, kitaaa????

me: takpe takpe. kita tengok ila pakai baju apa. ( ila itu ialah amirah aqilah . dia yang bersemangat waja untuk buat renioun kali ni ha, dan alhamdullilah, semua berjalan dengan lancar. )

akak : ok, jomm..

bila sampai je dekat ila, saya terus pergi terjah ila. pada mula itu ingat ila tak pakai baju kurung tapi pakai baju biasa. tapi sangkaan saya meleset sama sekali... ila pakai baju kurung ???!!!!!! ok, sekali lagi akak tarik tangan saya. tapi bila dah nak dekat dengan ila, ila pun panggil kitaorang. dan saya cakap dekat ila " weh, aku malu lah, semua orang pakat pakai baju kurung.. aku pakai seluar jean nie" and ila say " takpelah, orang lain ade jugak panggil seluar jeans kan. uat biase sudaaa " lepas ila cakap macam itu, ok, saya pun buat-buat muka blurrrrrrrrrrr-,-

dannn jam telah menunjukkan pukul 7. kami pun masuk lah bersama-sama ke dalam restoran tersebut. duk sibuk-sibuk bersembang. akhirnya waktu berbuka telahpun tiba. saya masa tu dok perasann langsung ok, sibuk sangat bercakap dengan ainul, atirah, akak, ila, syakirah.. hehehehehe...

kami pun makan lah. semua orang makan dengan berselera sekali taw. makan dengan kawan-kawan best. hehehehe. lepas makan, ila ajak kitaorang amek gambar. bukan apakan, buat kenangan ajaaaa. kenangan bersama kawan-kawan paling menyeronokkan ok !

ok, nie ada sedikit gambar yang sempat saya bluetooth dengan akak tadi.. hehehehehe...




kami 


dari kiri, shafikah, leya, zatul, syakirah, me, akak, najihah, rabiatul





me, ila, shafika soleh.




kaum adamm....


kaum hawa..



oklah, itu sahaja, wassalam :)




No comments:

2017

hello my followers! long time not see, semoga berada dalam keadaan yang sihat dan di lindungi oleh Allah SWT. Amin :)