Wednesday 7 August 2013

happy eid mubarak semua :')

Assalamualaikum..
hai.

esok dah nak raya.. eh wait.. bukan esok, tapi hari nie sebab ade berapa minit je lagi nak masuk pukul 12 malam. so, pakat-pakat kemas rumah lah nie? ke dah siap semuanya? wow, superb ahh. hiks.
alhamdullilah, rumah saya pun selesai mengemas, mengubah apa yang patut. abah dari semalam lagi duk sibuk mencari bunga-bunga yang keras tu, ala, yg dh diawetkan tu. katenya nak mengubah bunga dengan air tangan sendiri. i dont know lah. kekadang, peliks jugak dengan abah, abah sukakan bunga, hiasan rumah, kalau bab-bab hias-menghiasi ni, memang dia lah pakar dan , berbeza pulak dengan ma, ma lebih expert pasal belanja dapur. urusan perbelanjaan rumah, memang pakar ma lah.

......ok, stop ckp pasal ma nge abah.......... hiks...........

actually, saya sayang nak meninggalkan bulan ramadan nie. niat dihati nak penuhkan puasa, penuhkan solat terawih. tapi semua itu tak kesampaian. alahai apalah nasib .... selepas nie, takde dah bazaar.. ( aku nie, ingatkan bazaar je, isk, teruk benor perangai ) bukan ape, tapiiii......... sedih k sedih. takpelah, inshaallah, tahun depan ada lagi untuk kita semua untuk melihat bulan ramadan yang mulia nie.. kalau nak cerita pasal bulan ramadan ni, memang banyak sangat moment-moment yang manis-manis semua. nak-nak kalau sedare-sedare pakat balik beraya di kampung. memang meriah lagi lah suasana kan, kan, kan...

2 3 lepas, mak sedare saya ada pulang dari kampung. yang anaknya si eyka hudson a.k.a akak. hah, akak nie sepupu saya yang paling paling rapat dengan saya. maybe umur kami kurang setahun je kan, jadi keserasian itu ada bersama. hahahaha. keserasian? amboi ayat. bukan main lagi.

sejak dia balik kg, malam semalam dan punya semalam lagi, kiranya 2 malam dah dia tidur umah saya. kalau dia ada, memang tak cukup masa lah nak melayannya. walau bagaimanapun, dia memang penghibur saya paling meletop ah. hehehe. kalau bab menjadi teman layan cerita korea, memang dia pakar. orang lain duk sibuk kemas umah, saya dengan dia, dengan kakak fatin nur shahira tu, sibuk duk layan cerita korea. cerita BOF tuu. sebenarnya, cerita tu memang dah melekat sangat dalam kepala nie haaa.. sebab ape? sebab cerita tu around berapa kali ntah, duk ulang ulang ulang. sampai sekrang saya tak jemu-jemu lagi tawww. hahahahahaha

last but not least, selamat hari raya saya ucapkan pada semua kekawan, cikgu-cikgu, sedare-sedare yang tak buleh nak balik. saya mitak maaf kalau ada salah dan silap. setiap manusia tidak dilahir dengan sempurnanya. kekadang saya degil, lawan cakap, mengumpat hehehe ( kalau sakit hati sangat, memang automatik akan tergumpat, so, jgn marah ye ) ..
dan bermacam-macam lagi lah perkara yang tak baik yang berlaku kerana saya, saya mitak maaf ye. bukan niat atau sengaja, mungkin saya niat untuk bergurau, tapi telah disalah anggapkan. kekadang, otak saya ni tak betul jugak, kalau ade niat tak elok datang, memang teruk ah. tapi nak buat macam mane kan, sifat semula jadi kut.... erk.. ade ke?? tak kisah la, yang penting, saya dengan rendah diri memohon sejuta kemaafan daripada anda. saya tak sempurna dan bukan senang nak jaga hati manusia............. mood : sedih jap...................

hati manusia cepat terluka...... tapi, siapakah kita untuk merawat hati kita lama-lama? kalau kita merajuk sekali pun, belum tentu ada orang datang nak pujuk kan? nanti jadi gila pulak. isk isk isk, nonomnomnom... ok, lap air mata korang. malam raya ni kut, jangan nak cenggeng lah ye !

so, sekali lagi, ampun maaf daripada saya. semoga lebaran kali ini lebih bermakna untuk kita semua. salam lebaran semua !! siapa yang kenal rumah saya, jemputlah datang... jangan nak malu-malu k... sekian terima kasih, wassalam




                                             

2 comments:

Melolyn said...

haha atennnn, lepas gareb td, kire raye doh orr haha :3

atengblogspot.com said...

hahahaha. yedok? hahahaha. dakpe ah. terima kasih info ye alinnn :D

2017

hello my followers! long time not see, semoga berada dalam keadaan yang sihat dan di lindungi oleh Allah SWT. Amin :)