Posts

Showing posts from January, 2014

tahun baru penuh dengan cabaran.

Assalamualaikum,
hai,

selamat pagi aku ucapkan pada semua readers aku. tahun baru? yes, ni baru bulan 1 dan dah nak masuk bulan 2. tak sampai setahun dah. spm sedang menanti aku. apa yang aku patut buat? berdoa pada Ilahi dan bertawakal. Allah kata, kalau kita nak cemerlang, kene usaha. usaha itu penting. ya, aku sedang berusaha semaksima yang mungkin. mungkin tahun ni tahun last aku bersekolah. tahun ni jugak, aku rasa setiap hari aku nak pakai baju sekolah, aku suka pakai baju kurung sekolah. nampak macam comel je. hahahaha. oklah, dah start puji diri sendiri *MohonMuntah* hahaha. 

tahun ni? aku dah 17 tahun. walawie, dah besar dah aku. ingat lagi aku pada zaman kanak-kanak ribena dahulu kala. abah pun tak cayee yang aku dah 17. selalu kawan dia tanya, ni anak ke? umur berapa? ade ke patut abah jawab, tingkatan 4 baru ni. aku? dalam hati gelak jahat dahhh. hahahaha. perasan diri muda lagi ni. hehehe. tapi sejujurnya aku tahu, anak-anak abah dah semakin besar dan satu hari nanti, mest…