Friday 25 January 2013

Insyaallah :)



Assalamualaikum, dan salam sejahtera untuk kalian. Terima kasih bagi sesiape yang sudi bace story sy hari ini. Korang masih ingat lagi tak story sy yang sy updated pasal sy teringin sangat-sangat nak updates tentang islamik ?? Oh yea, hari nie sy tak story pasal sirah. Tak tahu lagi nak cerite macam mane at korang pasal para nabi. I'm sorry. I'm have no idea about that. Sadlife:( but, jangan putus asa fikah ! still ade mase lagi untuk pelajari pasal keagamaan. 
                                                                                                           
Hari ini sy nak kongsikan story pade korang semua. Sy tahu, ramai dikalangan kite semua ingin berubah kan ? Tapi pade mase yang same, hati kite, peramgai kite, masih macam dulu. Actually, sy pun masih dalam perubahan. Dan ape yang sy tahu, nak berubah untuk jadi baik, Ya Allah, begitu banyak sekali dugaan yang datang. Bile kite nak berubah jea, ade jea bende yang datang menghalang kite kan ? But, ape yang sy tahu, apabila kite nak berubah, nawaitu kite mestilah seiring dengan akhlak kite. Berdoalah selalu agar diberikan petunjuk. Bukan senang untuk menjadi seorang yang baik. 

Percayelah, kite semua hamba Allah dan Allah pasti ada dekat kite. Cume tangan kite jea yang malas nak menadah doa dan berdoa kepadaNya. Jadikan pengalaman yang lepas sebagai pengajaran hidup. Peluang yang ade pada hari ini, kite mestilah genggam seerat-erat yang mungkin. Selagi niat kite betul, Insyaallah, pasti Allah akan tolong kite. Sy pun dalam perubahan diri. Banyak bende yang sy perlu ubah diri sy. Sy tak pandai nak bagi nasihat banyak-banyak dekat korang sebab diri sy sendiri pun dalam perubahan. Tapi setiap manusia pasti akan berubah dan masa silam kite hanyalah menjadi kenangan yang kekal ada memori kite. Doakan sy yea ?

Oklah, itu sahaja yang nak sy sharekan pade korang. Tiada manusia yang sempurna. Dan sy bukan manusia yang sempurna. Ape yang sy tahu, sy akan kongsikan pade awak awak semua. Yang baik datang dari Allah, yang buruk datang dari sy. Wassalam

No comments:

2017

hello my followers! long time not see, semoga berada dalam keadaan yang sihat dan di lindungi oleh Allah SWT. Amin :)